Διατροφή και εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη είναι μία περίοδος που δεν πρέπει να χαθεί βάρος, ωστόσο το ποσό τροφίμων που χρειάζεται μια γυναίκα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης…εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του δείκτη μάζας σώματος πριν την εγκυμοσύνη, το ποσοστό αύξησης βάρους, η ηλικία και η όρεξη.

Όλες οι έγκυες γυναίκες πρέπει να τρώνε ποικίλα τρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά κάθε ημέρα. Μπορεί επίσης να χρειάζεται συμπληρωματικά βιταμίνες και ανόργανα συστατικά εάν συστήνονται από τον υπεύθυνο γιατρό.

Οι πιο πρόσφατες οδηγίες αύξησης βάρους είναι βασισμένες στο δείκτη μάζας σώματος (Δ.Μ.Σ.) των γυναικών πριν από την εγκυμοσύνη.

Το ποσό βάρους που πρέπει να κερδίζεται εξαρτάται από ποια κατηγορία είναι ο δείκτης μάζας σώματος πριν την εγκυμοσύνη:

• Λιποβαρής: Δ.Μ.Σ. ≤ 18.5 kg/m2
• Φυσιολογικός: Δ.Μ.Σ. 18.6 – 24.9 kg/m2
• Υπέρβαρος: Δ.Μ.Σ. 25.0 – 29.9 kg/m2
• Παχύσαρκος: Δ.Μ.Σ. ≥ 30 kg/m2

Τα όρια βάρους παρακάτω αφορούν μια εγκυμοσύνη πλήρων μηνών:

• Λιποβαρής: 12.5 – 18 κιλά
• Φυσιολογικός: 11.5 – 16 κιλά
• Υπέρβαρος: 15 έως 25 κιλά
• Παχύσαρκος: 7 – 11.5 κιλά

Για τα δίδυμα, οι συστάσεις διαφοροποιούνται:

• Φυσιολογικός: 17 – 25 κιλά
• Υπέρβαρος: 14 – 23 κιλά
• Παχύσαρκος: 11.5 – 19 κιλά

Σημαντικά βήματα για μια υγιή εγκυμοσύνη περιλαμβάνουν, η κατανάλωση μιας ισορροπημένης δίαιτας, η αύξηση του σωστού βάρους, η συχνή σωματική δραστηριότητα, η λήψη βιταμινών και συμπληρωμάτων εάν συνιστώνται από το γιατρό και η αποφυγή οινοπνεύματος, καπνού και άλλων επιβλαβών ουσιών.

Ορισμένες από τις βασικές αρχές που θα πρέπει να ακολουθούν οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της κύησης.

• Η γυναίκα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν έχει ανάγκη να τρώει για δύο, πρέπει όμως να τρώει αρκετά για να καλύπτονται οι ανάγκες της σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά.

• Η καθημερινή διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει 3 κύρια γεύματα και 2 ενδιάμεσα σνακ.

• Η διατήρηση του φυσιολογικού βάρους και η ήπια άσκηση ωφελεί σημαντικά τη γυναίκα και το παιδί καθώς μειώνονται οι κίνδυνοι εμφάνισης επιπλοκών κατά την διάρκεια της κύησης, βελτιώνει τη φυσική κατάσταση και μειώνει τον κίνδυνο γενετικών ανωμαλιών ή χρόνιων νοσημάτων στη ζωή του παιδιού.

• Κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, έχουν ιδιαίτερη σημασία κάποια θρεπτικά συστατικά όπως το φυλλικό οξύ, η βιταμίνη C και ο σίδηρος, όπου πρέπει να διαμορφώνεται η διατροφή της γυναίκας για την ικανοποιητική πρόσληψη τους.

• Η διατροφή της γυναίκας θα πρέπει να περιέχει όλο το φάσμα των βιταμινών, μερικές από τις οποίες ενδεχομένως να λαμβάνονται με τη μορφή συμπληρωμάτων τα οποία χορηγούνται μόνο με την συνταγή του υπεύθυνου γιατρού.

• Οι έγκυες γυναίκες, έχουν την ανάγκη ποικιλίας τροφίμων από όλες τις ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων ολικής αλέσεως, ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά και καστανό ρύζι, φρούτα (επιτρέπονται όλα τα φρούτα αλλά προτιμώνται τα φρούτα εποχής), λαχανικά όπως τα πράσινα φυλλώδη, πιπεριές, μελιτζάνες, κολοκύθια, μανιτάρια, άπαχες πρωτεΐνες από φυτικές και ζωικές πηγές όπως είναι οι φακές, φασόλια, κόκκινο κρέας, κοτόπουλο, γαλοπούλα, χοιρινό κρέας και ψάρια, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα, τυρί, γιαούρτι και υγιεινά λίπη, το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, καρύδια, αμύγδαλα και το αβοκάντο.

• Η γυναίκα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης πρέπει να αποφεύγει τις επιπλέον θερμίδες από την προσθήκη ζάχαρης και λιπών, που μπορεί να οδηγήσει σε ανθυγιεινή αύξηση βάρους.

[via]

About Bantito

Here i am..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: